Zdrowie

Zdrowe przekąski na letnią wycieczkę

Okres letnich wycieczek już się zaczął i wraca co roku. Wciąż jednak jest problem z przygotowaniem zdrowych, wartościowych przekąsek, które zapewnią uczucie sytości, satysfakcji, jak również odpowiednich wartości odżywczych. Przekąski podróżne muszą być łatwe do przenoszenia podczas podróży samochodem, samolotem czy na wędrówce, a jednocześnie być pełnowartościowe.

Co wziąć pod uwagę przy wyborze naturalnych przekąsek?

  • Zawierają głównie całe składniki spożywcze. W przypadku pakowanych przekąsek szukaj składników, takich jak orzechy, nasiona, kukurydza, produkty pełnoziarniste, suszone owoce i warzywa.
  • Nie są zbyt słone ani słodkie. Miej oko na sód i dodane cukry, które mają szkodliwe skutki dla zdrowia.
  • Zapewniają stałą energię. Produkty bogate w węglowodany bogate w błonnik, tłuszcze, takie jak owoce, warzywa, orzechy i produkty pełnoziarniste, dają stały przypływ energii oraz dobre samopoczucie.
  • W przypadku dłuższych podróży lub zostawienia przekąsek w nagrzanym samochodzie potrzeba rzeczy, które się nie psują. Warto wtedy wybrać suszone owoce, orzechy, lub chipsy z warzyw, które mogą wytrzymać ciepłą temperaturę latem.

Pomysły na zdrowe przekąski na wycieczkę latem

Lato to idealny czas na planowanie jednodniowych wycieczek i biwaków. Ale podczas podróży trzeba być przygotowanym na nadejście głodu. Zdrowe przekąski, które mamy pod ręką pozwalają uniknąć jedzenia przetworzonej, łatwo dostępnej żywności gdy przyjdzie ochota. Podczas podróży w pojedynkę, jak i z dziećmi niezwykle ważne jest, aby mieć pod ręką coś zdrowego. Niezależnie od tego, czy planujesz jednodniową, czy dłuższą wycieczkę, ważne jest, by zaopatrzyć się w wartościowe małe co nieco. Przygotowaliśmy listę zdrowych przekąsek, które latem możesz zabrać ze sobą w słoikach lub pojemnikach wycieczkę. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu możesz cieszyć się utrzymaniem zdrowego stylu życia w każdej sytuacji. 

Przyprawione orzeszki ziemne

Nie ma nic lepszego niż bogate w białko orzeszki ziemne, opiekane z przyprawami. Orzeszki ziemne są nie tylko zdrowe, mogą wytrzymać ciepłe warunki pogodowe i są bardzo proste w wykonaniu. Dodanie ulubionych przypraw pozwala na dostosowane smaku według upodobań i urozmaicenie.

Prażona kukurydza

Kukurydza prażona w specjalnych warunkach zachowuje swój kształt, dodatek niewielkiej ilości soli, sprawia, że jest wyjątkowo zdrowa i satysfakcjonująca. Prażone ziarna są idealną alternatywą dla niezdrowych słonych przekąsek.

Babeczki Bananowe

Banany lubi większość osób. Są słodkie, kremowe i bogate w wartości odżywcze. Nie ma nic lepszego, jak niskotłuszczowe, zdrowe babeczki. Są bogate w potas redukujący stres, a co najważniejsze można je łatwi przygotować w domu. Wystarczą banany, płatki owsiane, mleko roślinne, jajko i opcjonalnie rodzynki lub orzechy włoskie. Bananowe babeczki są doskonałą przekąską, którą warto zawsze trzymać gotową w lodówce.

Pieczona ciecierzyca

Pieczona w piekarniku ciecierzyca to wysokobiałkowa przekąska, którą możesz zabrać ze sobą wszędzie. To świetny pomysł na przekąskę dla tych, którzy szukają czegoś bezglutenowego i wysoce pożywnego. 

Batoniki Granola

Granola w formie batoników, to pożywna bomba, którą można zabrać ze sobą wszędzie. To doskonała alternatywa dla sklepowych batoników, które są pełne cukru, niezdrowego tłuszczu i innych składników, które czasem ciężko przeczytać. Możesz użyć takich składników jak płatki owsiane, ryż preparowany, suszone owoce, kremy orzechowe, migdały, syrop klonowy. Są wyjątkowo proste i szybkie w przygotowaniu i można je przechowywać przez dłuższy czas w lodówce. 

Biscotti miodowo-migdałowe

Chrupiące włoskie ciastko, Biscotti jest świetną przekąską w podróży, jak i do kawy czy herbaty. Zamiast miodu można użyć syropu z agawy. Biscotti doskonale nadają się na wycieczki z dziećmi, gdyż są zdrowe, pożywne i wykonane z pełnowartościowych składników. 

Roll-upy z tortilli

Tortilla roll-up to doskonała i sycąca przekąska, którą można spakować podczas podróży. Jest wyjątkowo szybka w przygotowaniu. Wystarczy rozsmarować na tortilli serek śmietankowy, położyć pokrojonego w cienkie plasterki ogórka, awokado, ser cheddar i inne ulubione warzywa. Zwiniętą tortillę można pokroić na małe kąski, lub spakować całą do hermetycznego pojemnika. 

Domowy popcorn

Popcorn jest szybką przekąską, którą można dowolnie urozmaicić smakowo. Tradycyjnie przygotowany na suchej patelni, lub z odrobiną oliwy z oliwek, można poprószyć ulubionymi przyprawami, płatkami drożdżowymi lub wykorzystać cukier kokosowy, by stworzyć słodką wersję popcornu.

Suszone owoce

Owoce to coś, czym można się cieszyć na wiele sposobów. Szeroki wybór owoców, takich jak suszone mango, banany, jabłka, daktyle, figi to doskonała alternatywa dla niezdrowych cukierków. Suszone owoce zawierają wysoką ilość cukry, lecz jest to naturalny cukier (warto zwrócić uwagę na opakowanie, by owoce nie miały żadnych dodatków), zawierają wysoką ilość błonnika i witamin, które są wartościowe dla zachowania zdrowia. 

Orzechy

W każdym domu powinna znajdować się mieszanka ulubionych orzechów. W przypadku zaplanowanej lub niespodziewanej wycieczki są one doskonałą przekąską, pełną zdrowych tłuszczy i witamin, które zapewniają sytość, energię i witalność podczas aktywności na świeżym powietrzu. Orzechy można wymieszać z suszonymi owocami, tworząc pełnowartościową mieszankę, która zadowoli każdego łasucha. 

Jest wiele pomysłów na zdrowe przekąski, które warto rozważyć podczas planowania wycieczki letniej. Odpowiednie połączenie pozwoli zachować sytość, energię i satysfakcję z utrzymania zdrowego stylu życia. Upewnij się, że wybierasz kombinację przekąsek bogatą w białko, zdrowy tłuszcz i węglowodany. Wszystkie makroskładniki są kluczowe. Odpowiednie zaplanowanie i przygotowanie przekąsek nie zajmuje dużo czasu, a pozwala uniknąć przetworzonej żywności. Przekąski podróżne muszą być łatwe w przenoszeniu, wytrzymać określoną ilość czasu poza lodówką i być satysfakcjonujące, Każdy ma inne podniebienie i inne upodobania smakowe, dlatego dostosowanie ich pod indywidualne zapotrzebowanie jest bardzo ważne. Zdrowe jedzenie także może być przyjemnością, nie trzeba brać w góry, tylko marchewki i sałaty. Warto więc przygotować się i spakować pyszności, by trzymać się rutyny żywieniowej. 

Czy jesteś już gotowy na wycieczkę?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *