Zdrowie

Wykorzystanie fasoli mung w kuchni

Fasola mung

Fasola mung, zwana w Azji Południowej także „moong”, to mała zielona suszona fasola należąca do rodziny roślin strączkowych. Są integralną częścią wielu dań kuchni azjatyckich. Fasola mung staje się coraz bardziej popularna. Ich charakterystyczny i subtelny słodki smak sprawia, że są bardzo uniwersalne we wszelkiego rodzaju potrawach, zupach, sałatkach, ciastach, deserach, a nawet lodach.

Zielona fasola mung jest prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalną formą tej rośliny strączkowej. Ale można również znaleźć żółtą fasolę mung, która jest zieloną fasolą mung, która została wyłuskana i podzielona. Chociaż różnica w smaku jest niewielka, znacznie ułatwia to gotowanie i trawienie.

Kiełki fasoli mung – z czym jeść?

Zastanawiasz się jak jeść kiełki fasoli mung? Cóż, jest na to wiele sposobów, dzięki którym nie tylko możesz znaleźć swoje ulubione zastosowanie, ale także szerokie urozmaicenie tego jednego składnika.

Jedną z głównych zalet gotowania fasoli mung jest to, że nie trzeba jej wcześniej moczyć. To sprawia, że jest idealną rośliną strączkową, którą szybko można przygotować. Ponieważ fasola jest bardzo mała, czas jej gotowania wynosi około 30 minut.

Fasolę mung można znaleźć w różnych zastosowaniach, od pikantnych dodatków po wypiekane desery. W przypadku słodkości fasola mung jest zwykle wykorzystywana w słodkich nadzieniach w postaci pasty. Popularnym przykładem jest ciasto księżycowe z fasoli mung. W przypadku pikantnych zastosowań fasola mung jest często używana w curry i zupach, aby dodać smaku i wyrazistości. Jest również popularnym składnikiem wegańskich burgerów i falafeli. Spożywanie kiełkującej fasoli mung to kolejny sposób na cieszenie się tym składnikiem. Kiełkująca fasola mung jest chrupiąca i świeża, najczęściej stosowana w sałatkach lub kanapkach jako dodatek.

Zalety fasoli mung

✦ Bogata w błonnik, łatwe do strawienia białko roślinne: Fasola mung zawiera rozpuszczalny błonnik i skrobię, które promują zdrowie układu pokarmowego. Nawet węglowodany w fasoli mung powodują mniej wzdęć niż inne rośliny strączkowe. Fasola mung jest jednym z najlepszych źródeł białek roślinnych o niskiej zawartości kwasów tłuszczowych, które są łatwe i szybsze w trawieniu. To sprawia, że ​​poczujesz się lżej, jednocześnie zaspokajając głód. Przyswajalność białka jest ważna, ponieważ wiele form białek (roślinnych i odzwierzęcych) może być trudnych do strawienia, powodując wzdęcia, niestrawność i wiele innych.

✦ Niskokaloryczna, wegańska i bezglutenowa: Fasola mung to tylko 40 kalorii w filiżance. Doskonale zatem nadaje się do wspierania diet zdrowej kontroli wagi. Brak wszelkich pochodnych produktów zwierzęcych i glutenu sprawia, że ​​fasola mung jest dla wielu wszechstronną, pożywną i zaspokajającą głód alternatywą.

✦ Zaspokaja głód: fasola mung uwalnia hormony, które sprawiają, że czujemy się syci, ograniczając tym samym apetyt. To powoduje spożycie mniejszej ilości kalorii w ciągu dnia, wspierając w ten sposób proces odchudzania.

✦ Białko roślinne: białko roślinne oferuje pewne długoterminowe korzyści zdrowotne. Obejmują one również tłuszcze nienasycone oraz błonnik, które pomagają obniżyć szkodliwy poziom cholesterolu LDL, oraz ciśnienie krwi.

Gotowanie fasoli mung

Gotowanie na kuchence

Składniki: 

1 szklanka wypłukanej fasoli mung
4 szklanki wody
1 łyżeczka soli (opcjonalnie)

Sposób wykonania:

Fasolę mung i wodę umieścić w garnku. Zagotować na średnim ogniu. Po rozpoczęciu wrzenia gotować na wolnym ogniu przez około 15-20 minut do miękkości. Odsącz nadmiar płynu z ugotowanej fasoli za pomocą durszlaka lub sitka, a następnie dopraw solą (opcjonalnie).

Gotowanie w mikrofali

Składniki:

1 szklanka wypłukanej fasoli mung
2 szklanki + 2 łyżki wody

Sposób wykonania:

Połącz wszystkie składniki w misce lub naczyniu, które można używać w kuchence mikrofalowej. Przykryj plastikową folią lub pokrywką, pozostawiając jeden róg otwarty, aby wypuścić parę. Włącz mikrofalę na wysokiej mocy na 10 minut, następnie sprawdź, czy fasola jest delikatna. Kontynuuj gotowanie do miękkości (około 2-3 minut). Odsącz nadmiar płynu z ugotowanej fasoli za pomocą durszlaka lub sitka, a następnie dopraw solą (opcjonalnie).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *