Zdrowie

Prozdrowotne właściwości jagód goji

jagody goji

Już od najmłodszych lat uczeni jesteśmy, że warto jeść owoce i warzywa z powodu ich ogromnej ilości prozdrowotnych właściwości. W świecie owoców są jednak takie pozycje, które szczególnie mocno wyróżniają się spośród innych swoim wpływem na zdrowie. Bez wątpienia takim właśnie owocem jest jagoda goji. Jakie są jej konkretne właściwości prozdrowotne, a także jak oddziałuje ona na organizm?

Jakie składniki odżywcze są w jagodach goji?

Zanim jednak przejdzie się do tego, jakie są prozdrowotne właściwości jagód goji, najpierw warto się zastanowić nad tym, co konkretnie się w nich znajduje. Jakie składniki odżywcze są w jagodach goji? Przede wszystkim wiedzieć trzeba, że jagody te są źródłem ogromnej ilości witamin oraz minerałów. Co jednak najważniejsze, zawarte są w nich także ogromne ilości flawonoidów, przeciwutleniaczy, a także kwasów organicznych. Wszystko to sprawia, że ich spożywanie przynosi bardzo pozytywne oddziaływanie na organizm.

Jak jagody goji wpływają na organizm?

Nie da się ukryć, że jagody goji nie bez powodu uważane są za zdecydowanie jeden z najzdrowszych owoców na świecie. Ich szczególny skład sprawia, że posiadają one bardzo szerokie spektrum pozytywnego oddziaływania na ludzkie ciało. Jak konkretnie mogą na nie wpłynąć?

Przede wszystkim wiedzieć trzeba, że jagody tego typu posiadają silne działanie antynowotworowe. Naukowo zostało udowodnione, że ich regularne przyjmowanie skutecznie obniża ryzyko powstawania w ciele nowotworów.

Innego typu bardzo ważnym i wartym uwagi skutkiem prozdrowotnym, jest oddziaływanie jagód goji na układ odpornościowy. Skutecznie poprawiają one skuteczność jego działania, a co za tym idzie, pozwalają szybciej uporać się z przeziębieniami i infekcjami, a często nawet ochronić organizm przed ich pojawieniem się. Oprócz tego warto zauważyć, że jagody te poprawiają działanie układu pokarmowego. Nie tylko są w stanie pomóc w przypadku różnego rodzaju zatruć, lecz także mogą przyczynić się do lepszej przemiany materii, co pomagać będzie np. w procesie zrzucania wagi. Na koniec warto jeszcze wspomnieć, że owoce te mają bardzo dobry wpływ na poziom glukozy we krwi, a to sprawia, że są powszechnie polecane dla cukrzyków.

Zdrowe dodatki do owsianki i nie tylko, czyli jak spożywać jagody goji?

Skoro już wiadomo, jak ważny wpływ na zdrowie ludzkiego organizmu mają te owoce, warto się teraz dowiedzieć, jak się je powinno spożywać. Jagody te przyjmują w sklepach najczęściej postać rodzynek, a to sprawia, że idealnie nadają się one jako dodatek do jogurtów, owsianek czy też szejków. Bez problemu można je spożywać z ryżem, kaszą czy też jako dodatek do nasion lub orzechów. To oczywiście nie wszystko, ponieważ można je również swobodnie dodawać do różnego rodzaju potraw mięsnych.

Zamiennik jagód goji 

Na koniec warto się jeszcze zastanowić, czy istnieje dla takich jagód jakiś zamiennik. Jeśli chodzi o wpływ na zdrowie, to trudno jest znaleźć coś, co może z nimi konkurować. Jeśli chodzi o same walory smakowe, to doskonałym zamiennikiem w tym wypadku będzie suszona żurawina.

.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *