2018-05-23

Jak oczyścić organizm z toksyn?

Oczyszczanie organizmu z toksyn 

Jesienno-zimowy okres zazwyczaj rozkłada na łopatki, nie jednego siłacza. Kaszel, ból pleców, katar i na koniec totalna niemoc, generalnie nic ciekawego. Nasz organizm to maszyna, która do obrony przed wirusami i bakteriami potrzebuje odpowiedniej pielęgnacji, aby mieć siłę by stawić im czoła. Najlepiej byłoby pomyśleć o tym nieco wcześniej. Zadbać o odpowiednią dietę, ruch i komfort zanim padniemy ofiarą choroby. 

Po 1. Dieta!

Nie bez powodu ocenia się że za 80% wydolności naszego układu odpornościowego odpowiadają jelita. Ważne jest aby zadbać o ich prawidłowe funkcjonowanie. W tym pomoże znany od dawna błonnik. Od kilku lat coraz bardziej popularny w naszej diecie, ze względu na to iż działa na jelita oczyszczająco i pobudzająco. Błonnik witalny oczyszczający Vitline pobudza ukrwienie jelit, poprawia tym samym przyswajalność składników odżywczych, przyspiesza perystaltykę jelita grubego, a dodatkowo wspomaga pracę gruczołów trawiennych. 
Teoretycznie oczywista sprawa - Zrównoważona Dieta. Przecież wszyscy wiemy, że trzeba jeść warzywa i owoce. Pełnoziarniste pieczywo i chude nieprzetworzone mięso. Pośpiech i brak czasu na planowanie posiłków niestety często weryfikuje nasze ambicje. Na początku warto zadbać o prawidłową florę bakteryjną w organizmie i wprowadzić do diety nieco kiszonych warzyw (ogórków, kapusty czy buraków), które są najlepszym źródłem bakterii probiotycznych. Jeżeli nie lubicie kiszonek można np. do ostudzonej już zupy dodać 2-3 łyżki wody z kiszonych ogórków. Zupa nie zmieni smaku z bakterię przetrwają i zrobią swoje. To dobry sposób aby przemycać dzieciom kiszonki. Fermentowane pożywienie zawiera o wiele więcej bakterii probiotycznych od produktów aptecznych. 
W kolejnym etapie warto wyeliminować złe tłuszcze (tłuszcze zwierzęce, margaryny i mixy) i zastąpić je łatwiej trawionymi tłuszczami takimi jak olej kokosowy czy olej lniany. W obecnej diecie bogatej w mięso zachwiana jest równowaga między ilością spożywanych kwasów Omega 3 i 6. Taka zmiana zapewni wzrost spożycia kwasów Omega-3, mających właściwości antyzapalne. 
Ważne jest, aby z diety wyeliminować biały cukier, który jest doskonałą pożywką dla szkodliwych bakterii w jelitach. W chwili obecnej jest tak wiele możliwości,  iż nie powinno to być problemem warto byłoby poszukać alternatywy tj. ksylitol

Po 2. Nawodnienie

Pamiętaj o nawadnianiu organizmu. Woda oczyszcza organizm i pobudza do działania. Nie zapominaj o obowiązkowej szklance wody rano przed śniadaniem! Niedostatecznie nawodniony organizm słabiej broni się przed intruzami z zewnątrz. Jeżeli smak wody nie zachęca Cię do picia możesz urozmaicić go listkiem mięty bądź witaminą C. Dobrym pomysłem będą również świeżo wyciskane soki. Urozmaicone produktami w kategorii Superfoods. Aby wycisnąć sok z cytrusów nie potrzebujemy nawet specjalnie drogich urządzeń. Możemy dodać do nich jagody AcaiAcerolę lub Spirulinę. W ten sposób nawodnimy i odżywimy organizm za jednym razem. Zaleca się piecie 1 litra wody dziennie na 30 kg masy ciała.  

Po 3. Oczyszczanie organizmu  

Obecnie tryb życia nie pozwala nam w 100% wyeliminować wszystkiego co złe. Zresztą nie popadajmy w paranoję. Matka natura dała nam wiele możliwości abyśmy oczyścili organizm z niepotrzebnych gości. 
Ostropest plamisty – wielki przyjaciel wątroby, wspomogą jej pracę a tym samym detoksykację organizmu. 
Czystek - Dzięki wysokiej zawartości polifenoli pomaga w zwalczaniu stanów zapalnych oraz wzmacnia układ odpornościowy człowieka.  Napar z czystka oczyszcza ciało z toksyn.  
Młody zielony jęczmień -  przyspiesza metabolizm tłuszczów w organizmie 
Błonnik Witalny Oczyszczający - Wspomaga pracę układu trawiennego   

Po 4. Dbaj o sen i spokojne nerwy

  
Żyjemy szybko i nerwów. Musimy być piękni, młodzi i witalni. A to wszystko kosztem snu i zmęczonych nerwów. Bo trzeba wszystko zrobić na czas i to z pięknym uśmiechem. Pamiętaj że oczyszczony z toksyn organizm regeneruje się szybciej, jednak snu nadal bardzo potrzebuje. A jak ukoić nerwy? Tutaj pomoże ruch! Najlepiej na świeżym powietrzu. Spacer, plac zabaw z dzieciakami, rower lub ewentualnie siłownia. Jest zimno, ciemno i pada? W dobie aplikacji i tych wszystkich bajerów nawet nie trzeba mieć trenera personalnego. Parę kliknięć i trening masz na ekranie telefonu. Niestety, moi drodzy wymówki się skończyły :).   

Życzę zdrowia!


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixelpixelpixel