Siemię lniane - poznaj jego moc i jak je przygotować

2019-08-19
Siemię lniane - poznaj jego moc i jak je przygotować
Sprawdź moc Siemienia lnianego  
W sklepach zazwyczaj spotykamy ziemisto-brązowe nasionka. Te malutkie ziarenka po zalaniu wodą pęcznieją oraz wydzielają śluz. Warto wiedzieć jak wiele cennych składników kryję w sobie.


Właściwości siemienia lnianego

Doskonale wpływa na prawidłową pracę mózgu i serca, poprawia pamięć dzięki wysokiej zawartości kwasów tłuszczowych omega-3. To unikalna cecha siemienia lnianego. Nasiona lnu są bogatym i jednym z najlepszych roślinnych źródeł kwasów tłuszczowych omega-3 (zawierający 4: 1 stosunek kwasów tłuszczowych omega-3 do omega-6).  W naszej diecie przeważają kwasy omega-6, a więc siemię lniane jest świetnym sposobem, żeby zrównoważyć proporcje i zadbać o odpowiedni poziom dobrych kwasów omega-3.

Wspierają organizm w ochronie przed rakiem piersi. Nasiona siemienia lnianego są doskonałym źródłem fitoestrogenów roślinnych. Lignany mają działanie antynowotworowe – hamują skutki działania estrogenu, który wspiera rozwój nowotworu.  Warto dodać, że nasiona lnu zawierają tych fitoestrogenów najwięcej spośród wszystkich pokarmów na świecie! Badania potwierdzają, że podawanie siemienia kobietom z nowotworem piersi powoduje zahamowanie rozwoju guza i przedłuża życie.  

Dzięki zawartemu w nich błonnikowi, pomagają w oczyszczaniu organizmu z toksyn, a także poprawia pracę jelit i przewodu pokarmowego.  

W 100 gramach siemienia lnianego znajduje się ponad 27 gram błonnika.  

Poza tym cechuje je również duża wartość:  
  • witamin z grupy B są niezbędne w procesie tworzenia szpiku kostnego, a także uczestniczą w przemianie węglowodanów, tłuszczów oraz białek, ponadto biorą udział w procesie wytwarzania czerwonych krwinek,
  • witamina E – bierze udział w dostarczeniu niezbędnych składników do komórek, a także wspierają serce do odpowiedniej pracy. Witamina ta jest zaliczana do silnych antyoksydantów,
  • potas.
Ponadto można w nich znaleźć duże ilości cynku, wapnia, żelaza oraz magnezu. Jak widzimy, skład tej rośliny ułatwia przyswajanie żelaza, ponieważ posiada cynk, który odpowiada za szybsze wchłanianie. Siemię lniane należy włączyć do diety antynowotworowej. Ziarenka te potrafią działać przeciwzapalnie, poprawiają nastrój oraz utrudniają wchłanianie glukozy przez przewód pokarmowy.  


Przy jakich dolegliwościach spożywać siemię lniane?

Warto wprowadzić do diety siemię lniane w ramach profilaktyki, dzięki temu nasz organizm będzie dłużej w dobrej kondycji. Siemię lniane może nam pomóc na wiele sposobów, dlatego zyskał miano super food. Wspiera organizm w walce z wrzodami, zaparciami, biegunką, nadkwasotą, wzdęciami, łagodzi objawy menopauzy. Ponadto dzięki zawartości błonnika potrafi poprawić pracę jelit, pamięć oraz koncentrację. Produkt ten jest również polecany osobom, które chcą zrzucić zbędne kilogramy, ponieważ po zjedzeniu siemienia lnianego mamy uczycie sytości i nie chcemy więcej jeść. Nawilża chore gardło oraz śluzówki, dzięki temu szybciej się one zregenerują. Nasiona szczególnie poleca się osobom, które rzadko spożywają ryby!

Siemię lniane na zaparcia

Siemię lniane dzięki zawartości błonnika i śluzowi jaki wydziela, zapobiega zaparciom, poprawia perystaltykę jelit i łagodzi dolegliwości żołądkowo-jelitowe. Siemię jest też pożywką dla dobrych bakterii zamieszkujących jelita, które wspomagają oczyszczanie je ze złogów.

Jak jeść i pić siemię lniane?

Siemię lniane można spożywać na różne sposoby. Najwięcej właściwości ma siemię lniane świeżo mielone, dlatego najlepiej jest je kupić w formie ziarenek i mielić samemu tuż przed spożyciem. Na dolegliwości żołądkowe polecany jest kisiel z siemienia lnianego, który reguluje trawienie w skuteczny i łagodny sposób.

Jak przygotować kisiel z siemienia lnianego?

2-3 łyżki ziaren lnu należy zalać szklanką przegotowanej ciepłej wody. Odstawić na minimum godzinę. Potem kisiel odcedzić i jeść 2-3 razy dziennie, do ustąpienia przykrych dolegliwości żołądkowych.

JAK PIĆ SIEMIĘ LNAINE
Zmielone nasionka można dodawać do koktajli jako dodatkową porcję witamin i minerałów. Mogą one również zastąpić jajka w kuchni. Należy 1 łyżeczkę zmielonego siemienia lnianego wymieszać z 3 łyżeczkami wody. Jest to sposób chętnie wykorzystywany przez wegan i osoby z alergią na jajka.

Sprawdźcie sami ;).   
 
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixelpixelpixel