Zdrowie

Naturalne źródła kwasów omega, selenu, magnezu na wyciągnięciu ręki — poznaj zdrowotne właściwości orzechów

Od dawna znasz właściwości zdrowotne orzechów, ale wzbraniasz się przed ich jedzeniem ze względu na kaloryczność? Obawiasz się, że mimo licznych składników odżywczych, garść orzechów nie wpłynie znacząco na prawidłowe funkcjonowanie organizmu? Przekonaj się, że orzechy to symbol mądrości i zdrowia nie bez powodu! Wykorzystuj je jako zamiennik przekąsek i ciesz się dobrym zdrowiem na lata. Sprawdź, które z orzechów są najzdrowsze.

Orzechy cieszą się dobrą opinią wśród lekarzy i dietetyków. Uznaje się, że są one najbardziej wartościowym rodzajem bakalii. Mimo iż są dość kaloryczne ze względu na znaczne ilości tłuszczów (ponad 60%), to specjaliści zalecają codzienne spożywanie garści orzechów.

Poznaj dobroczynny wpływ orzechów na zdrowie

Udowodniono, że orzechy posiadają właściwości prozdrowotne, w tym systematyczne sięganie po nie zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca.

Ten typ bakalii stanowi grupę produktów o wysokiej zawartości witaminy E oraz B, które w szczególny sposób wpływają na pracę mózgu i poprawiają stan skóry. Oprócz tego, w ich składzie bez trudu odnajdzie się tokoferole, sterole oraz związki fenolowe.

 Po orzechy chętnie sięgają weganie i wegetarianie ze względu na dużą zawartość białka (ponad 15%), a także osoby na diecie ketogenicznej ze względu na wysoką zawartość tłuszczów (ponad 60%). Warto dodać, że orzechy to idealna przekąska dla osób z nadciśnieniem ze względu na niewielkie ilości sodu. Co więcej, sięgając po orzechy łatwo zaspokoić zapotrzebowanie na wapń, fosfor, żelazo, potas i magnez.

Orzechy nerkowca — bogactwo odżywcze o delikatnym smaku

Orzechy nerkowca charakteryzują się miękkim miąższem o lekko słodkim, delikatnie migdałowym smaku, stając się jednymi z najsmaczniejszych bakalii. Zwykle sięga się po nie w czystej, nieprzetworzonej postaci, dzięki czemu nadają wartości odżywczych ciastom, deserom i sałatkom. Z powodzeniem mogą zostać użyte jako zamiennik drogich orzeszków pini — idealnie nadają się do zielonego pesto.

W porównaniu do innych orzechów są to produkty o wysokiej zawartości białka, fosforu, żelaza, magnezu i cynku. Regularne ich jedzenie korzystnie usprawnia pracę mózgu, pomaga uporać się z łagodnymi stanami depresyjnymi, a także ułatwia regulację gospodarki węglowodanowej we krwi.

Naturalny suplement diety uzupełniający magnez i selen — orzechy brazylijskie

Orzechy brazylijskie uchodzą za istną kopalnię magnezu i selenu, działającego antystarzeniowo, tak ważnego dla mężczyzn ze względu na istotne funkcje w produkcji nasienia.

W dzisiejszych czasach powszechną praktyką jest sięganie po suplementy diety z magnezem. Zupełnie niepotrzebnie, zwłaszcza że tak łatwo dostępne są zdrowsze alternatywy. Siedem orzechów brazylijskich odpowiada dawkom magnezu około 100mg tego pierwiastka, a to tyle, co przeciętna porcja pochodząca z typowej tabletki. Z kolei dzienne zapotrzebowanie selenu to jedynie jeden orzech brazylijski.

Ten typ bakalii ceniony jest również za właściwości antyoksydacyjne. Ich regularnemu spożywaniu przypisuje się zapobieganie nowotworom.

Wyjątkowe źródło przeciwutleniaczy — poznaj orzechy kalifornijskie

Orzechy kalifornijskie swoją sławę zyskały głównie dzięki ogromnym nakładom przeciwutleniaczy. W ten sposób naturalnie wspierają system immunologiczny. Co więcej, dbają także o kości i zęby. Dzięki temu rodzajowi bakalii włosy stają się bardziej lśniące, a skóra wyrównuje swój koloryt.

Migdały kalifornijskie to także bogactwo minerałów i witamin. Pomagają utrzymać prawidłowy poziom glukozy, wzmacniają mięśnie e względu na bogactwo protein. Dbają i układ krążeniowy, zapobiegają zawałom. Pomagają zachować energię do działania, a ze względu na korzystne proporcje kwasów omega 3 i 6, obniżają poziom złego cholesterolu i niwelują stan zapalny.Nie ma wątpliwości, że orzechy stanowią grupę wyjątkowych produktów. Zamiast sięgać po niezdrowe, puste kalorie, lepiej rozkoszować się bogactwem dobroczynnych mikro i makroelementów. Zadając sobie pytanie: czy orzechy są zdrowe i czy warto po nie sięgać, zdecydowanie można odpowiedzieć twierdząco na każde z nich. Warto jednak sięgać po te, które wywierają najkorzystniejszy wpływ na funkcjonowanie organizmu. Wybierz orzechy nerkowca, orzechy brazylijskie oraz orzechy kalifornijskie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *