Uncategorized

Jakie przekąski wybierać, by nie przytyć?

Zdrowe przekąski, bądź fit

Dla wielu dietetyków korzystanie z tzw. przekąsek to największe wyzwanie dla zdrowia i prawidłowego odżywiania. Zresztą… nic w tym dziwnego. Słodkie przekąski są bowiem największym wrogiem zdrowego odżywiania, gdyż ich przyjmowanie wiąże się z reguły z pewnym nieumiarkowaniem, a co za tym idzie – z szybkim wzrostem masy ciała. Jak sobie z takim problemem radzić? Czy będąc na tzw. zdrowej diecie, trzeba zrezygnować z zaspokajania bieżącego głodu? Otóż nie!

Magia zdrowych przekąsek

Wśród ekologicznych produktów spożywczych nie brakuje przekąsek, które pozwolą szybko “wrócić na tory” po nadmiernym wysiłku i w trakcie odchudzania. Bądź co bądź, głód jest największą pokusą w trakcie odchudzania i chcąc z nim walczyć, trzeba nastawić się na ograniczenia w kontekście ilości spożywanych produktów spożywczych. Smaczne i zdrowe przekąski, to alternatywa dla ciast, ciasteczek i innych, często opartych na cukrze, produktach spożywczych. Może zatem warto zastanowić się nad swą codzienną dietą i zwiększyć spożycie tzw. naturalnych przekąsek, kosztem produktów i preparatów opartych na niezdrowych składnikach, które tylko z przyzwyczajenia są nazywane odżywczymi.

Bananowe chipsy – przysmak na każdą okazję

Chipsy z banana to świetny pomysł na przekąskę. Korzystają z nich praktycznie wszyscy i to nie dlatego, że jest to modne, ale dlatego, że taka forma “uzupełnienia kalorii”, jest po prostu zdrowa i bardzo korzystna dla organizmu. Produkt ten zawiera w sobie bardzo dużo magnezu, dzięki czemu skutecznie pobudza pracę centralnego układu nerwowego. Jego zaletą jest również to, że – jak na banana przystało – jest bardzo sycący. Warto też podkreślić, że przekąskę tą można spożywać w praktycznie nieograniczonych ilościach. Tak czy inaczej, jest ona bardzo smaczna.

Chipsy z jabłek

A co, jeśli bananowe chipsy nie przypadną każdemu do gustu? Wtedy pozostaje alternatywa, jaką są… chipsy z jabłek. Mają one bardzo ciekawy smak i – co więcej – w ich skład wchodzi wiele różnych witamin i składników odżywczych. Produkt ten jest bogaty m.in. w witaminę C, E, ale też w potas, krzem, cynk, witaminę K i oczywiście w sód. Nietrudno zatem dojść do wniosku, że taka kombinacja witamin, z pewnością będzie korzystniejsza dla zdrowia niż tradycyjne, bogate w szkodliwe substancje chipsy. Jabłkowe chipsy to przykład na to, że zdrowe posiłki wcale nie muszą być niesmaczne. Wręcz przeciwnie – ich smak może być znacznie ciekawszy, niż mogłoby się to wydawać. 

Mieszanka nie tylko dla studentów

Czasami warto odkrywać przekąski, których smak i aromat został już wcześniej przez wszystkich zapomniany. Dlaczego? Bo w przeciwieństwie do dzisiejszych “smakołyków”, są one zdrowe, smaczne i pożywne. Czymś takim jest np. kultowa już mieszanka studencka, która składa się najczęściej z trzech odrębnych składników: orzechów ziemnych (zwykle prażonych), nerkowca i migdałów. Taka kombinacja jest bardzo bogata w różne rodzaje substancji odżywczych, w tym potas, wapń oraz magnez. Składniki te są bardzo pomocne dla osób, które mają problemy z koncentracją, a jednocześnie potrzebują dużej dawki “bezpiecznej” dla organizmu energii.

Połączenie orzechów ziemnych i kukurydzy

Kto powiedział, że prawidłowa dieta musi być nudna i pozbawiona smaku? Dzięki połączeniu orzechów ziemnych i prażonej kukurydzy, każda, wieczorna przekąska zyska zupełnie nowy, niepowtarzalny charakter. Owszem, jej wartość energetyczna jest nieco wyższa, ale przecież od czasu do czasu można sobie pozwolić na trochę luksusu. Co ważne, pod tym względem jest to i tak znacznie zdrowsza od lodów lub chipsów przekąska. Istotne jest również to, że ma ona właściwości sycące, co z pewnością docenią zwłaszcza ci, którzy lubią od czasu do czasu zjeść coś dobrego. I jeszcze jedno: składniki tej mieszanki są w ciekawy sposób doprawione i to z minimalnym udziałem soli.

Nie każdy wie, że istnieje zdrowsza, smaczna i sycąca alternatywa dla wielu różnych, często niezdrowych przekąsek. Takie zdrowe posiłki, z pewnością wyjdą każdemu na… zdrowie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *