Uncategorized

Dlaczego warto zadbać o zdrowe żywienie zimą?

jak dbać o siebie zimą

Zima to pora roku, w której znacznie zmniejsza się ilość słońca, która do nas dociera. Dni są znacznie krótsze, a pogoda bardziej surowa. Dlaczego warto dbać o zdrowe żywienie zimą?  

Zmiana diety – czy warto? 

Zima nie jest dla naszego organizmu łatwą porą roku. Znaczne zmniejszenie ilości światła słonecznego oraz chłodniejsze dni wpływają na obniżenie nastroju, oraz powodują, że coraz chętniej sięgamy po tłuste, ciężkostrawne i niezdrowe przekąski. 

Powinniśmy pamiętać, że zimą warto zadbać o swoją odporność, która uchroni nas przed infekcjami i wzmocni organizm. W walce o zdrowie nie można zapomnieć o diecie, która ma ogromny wpływ na naszą kondycję. 

Zima jest idealna, by wprowadzić do diety rodzime warzywa i owoce. Warzywa zielone takie jak jarmuż, brokuły, sałata rzymska czy szpinak są uznawane za jedne z najzdrowszych propozycji kulinarnych. Zawarty w nich chlorofil zwiększa energię oraz wspomaga zwalczanie chorób. 

Warzywa takie jak marchew, buraki, pietruszka, czy seler również są niezbędne w diecie. Nie można zapomnieć o rodzimych owocach. Jabłek, gruszek czy śliwek mamy teraz bardzo duży wybór. Chcąc przemycić jak najwięcej warzyw i owoców można robić surówki do obiadu, czy sałatki, które zapakujemy do lunch boxa i zjemy w pracy lub szkole. Interesującym, oraz szybkim w wykonaniu sposobem na wprowadzenie dużej ilości warzyw i owoców jest robienie soków. 

Kolejnym elementem zimowej diety powinny być kiszonki. Kapusta oraz ogórki są często wykorzystywane. Warto pamiętać, że kisić można niemal wszystkie warzywa. Marchewki, buraki, rzodkiewki czy kalafior będą interesującym urozmaiceniem diety. Dla dzieci świetnym pomysłem będą kiszone jabłka.  

Kasze i rośliny strączkowe

Dbając o zdrową dietę zimą, często zapominamy o kaszach oraz roślinach strączkowych, które są wyjątkowo cenne. 

Płatki owsiane górskie są świetną propozycją na jesienne śniadania. Dodają energii oraz na długo zapewniają uczucie sytości. Są również bardzo wygodne. Owsiankę z ulubionymi owocami można przygotować już wieczorem i zabrać ją w słoiczku do biura. Jest to duża oszczędność czasu, który jest tak cenny, gdy rano szykujemy się do pracy. 

Zimą nie można zapominać o roślinach strączkowych, które często są niedoceniane. Groch, fasola, soczewica czy ciecierzyca, które dostępne są w naszym sklepie internetowym, to świetna baza zup rozgrzewających. Warto również zwrócić uwagę na dania jednogarnkowe, które są idealne dla zapracowanych. 

Słodkie wieczory

Charakterystyczną cechą jesieni i zimy są długie wieczory. Jest to moment, w którym najczęściej ulegamy słabościom i dajemy się skusić na słodycze. Warto pamiętać, że cukier można zastąpić pysznymi słodkościami, które są zdrowe i pożywne. 

Chipsy bananowe, daktyle czy suszone jabłka vitline.pl to zdrowa przekąska na wieczorny film czy rodzinny turniej gier planszowych. 

Zmiana diety zimą jest konieczna, gdy chcemy uchronić się przed poważnymi chorobami oraz spadkiem nastroju. Warto uświadomić sobie, że nie jest to zadanie tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Wymaga tylko wprowadzenia kilku dobrych nawyków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *