Zdrowie

BAKALIE – ZDROWA PRZEKĄSKA

bakalie przekąski zdrowie vitline

Bakalie to suszone owoce oraz orzechy i są jedną ze zdrowszych przekąsek idealne dla osób żyjących w ciągłym biegu i nie tylko. Trzeba jednak pamiętać, że pomimo, iż są one zdrowe należy je jeść w małych ilościach ponieważ są wysoko kaloryczne dzięki czemu dają uczucie sytości na dłużej. W naszej hurtowni mamy mnóstwo bakalii!

Wzbogacają nasz organizm w cenne składniki takie jak: magnez, żelazo, cynk, fosfor, miedź,  potas, błonnik, kwas foliowy oraz  witaminę E. Dzięki temu zapobiegają zawałom sercu, chorobom nowotworowym oraz łagodzą dolegliwości żołądkowe. Kwas foliowy poprawia pamięć i ma właściwości przeciwmiażdżycowe. Orzechy zawierają l-argininę z której powstaje tlenek azotu odpowiedzialny za rozszerzenie naczyń wieńcowych, posiadają nienasycone kwasy tłuszczowe o właściwościach przeciwzakrzepowych i obniżają poziom złego cholesterolu we krwi.

Bakalie może jeść prawie każdy dorosły, dziecko, osoby starsze czy kobiety w ciąży. Unikać ich muszą osoby chore na zespół jelita drażliwego i wrzody ponieważ tyramina zawarta w rodzynkach i daktylach może powodować bóle głowy. Dzięki dużej zawartości błonnika pomagają zwalczyć zaparcia.

Należy pamiętać aby wybierać bakalie BEZ KONSERWANTÓW!

DAKTYLE

Zawierają witaminy A, C, B1, B2, żelazo, miedź, fosfor, potas, naturalne salicylany, które działają przeciwbólowo, przeciwzapalnie i przeciwzakrzepowo. Dzięki zawartości boru zapobiegają osteoporozie i łagodzą objawy menopauzy. Błonnik zapobiega zaparciom, a zawartość antyoksydantów wzmacniają organizm. Zawierając cukry proste.

FIGI

To największe źródło błonnika wśród wszystkich bakalii, dzięki czemu ułatwiają spalanie tłuszczu i są doskonałe na zaparcia.  Są źródłem wapnia, żelaza i fosforu oraz pomagają na  wrzody żołądka.

MORELE

Posiadają w składzie sporo beta-karotenu, który pomaga zapobiegać powstawaniu nowotworów. Idealne dla osób na diecie odchudzającej ponieważ mają dużą zawartości żelaza. Są źródłem potasu, który reguluje ciśnienie krwi i usuwa nadmiar wody z organizmu.

RODZYNKI

W swoim składzie mają witaminę C, E, potas, cynk i żelazo, które mają wpływ na poprawę pracy serca, wygląd skóry i podnoszą odporność. Magnez i witaminy z grupy B pomagają w utrzymaniu koncentracji. Zawarta wapń i bor spowalniają osteoporozę.

ŚLIWKA

Jest bogactwem żelaza, fosforu, wapnia, magnezu i witaminy B polecane szczególnie osobom z niedokrwistością oraz weganom. Zawiera sporo beta-karotenu oraz witaminę C i E czyli substancję o właściwościach antynowotworowych. Śliwki usuwają z organizmu zalegające produkty przemiany materii i toksyn.

ŻURAWINA

Zawiera spore ilości witamin A, E,C i witamin z grupy B oraz antocyjany (naturalne barwniki), które działają ochronnie na naczynia krwionośne. Jest pokładem dużej ilości błonnika, karotenu, potasu, fosforu, jodu, magnezu, żelaza i sodu. Są idealnym lekarstwem na infekcję bakteryjne, dzięki kwaśnemu odczynowi są stosowane w leczeniu infekcji pęcherza moczowego.

ORZECH WŁOSKI

Poprawia trawienie i przyswajanie pokarmów oraz obniża ciśnienie i poziom cholesterolu we krwi. Posiada silne działanie bakteriobójcze, przeciwkrwotocznie, grzybobójczo, przeciwzapalnie, odtruwająco.

MIGDAŁY

Są źródłem witaminy E i wapnia. Obniżają poziom złego cholesterolu, co chroni przed miażdżycą i zawałami.

ORZECHY ZIEMNE (ARCHAIDOWE)

W swoim składzie mają dużą ilość cynku, fosforu, potasu, żelaza, witamin z grupy B, witaminę E i niacynę. Zawierają dwa ważne kwasy tłuszczowe: linolenowy i arachidowy, które mają zdolność obniżania poziomu cholesterolu we krwi.

ORZECHY LASKOWE

To źródło wapnia, cynku, magnezu i kwasu foliowego. 100g orzechów laskowych porywa czterodniowe zapotrzebowanie organizmu na witaminę E.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *